Peducan hallitus ja kolme (3) kysymystä!

Peducan hallitus ja kolme kysymystä

Peduca on yleisen ja aikuiskasvatustieteen opiskelijoiden sekä luokanopettajaopiskelijoiden yhteinen ainejärjestö. Nykyisen hallituksen toimikausi lähenee kuitenkin uhkaavasti loppuaan. Tämä tarkoittaa, että osa vanhoista tekijöistä siirtyy sivuun, kun osa taas jatkaa vielä vuoden verran rakkaan ainejärjestön parissa työskentelyä.

Tässä vaiheessa vuotta Peducan hallitus on perinteisesti kerrannut vuoden tapahtumia, ja jakanut ne kaikkien luettavaksi, jotta niillekin joille ainejärjestötyö on vähän tuntemattomampaa pääsevät käsiksi siihen, mistä toiminta oikein koostuu. Seuraavassa siis hallituslaisten vastaukset siihen, mitä he ovat tänä vuonna Peducassa tehneet, mitä työskentely ainejärjestön hallituksessa on opettanut ja mikä on ollut tämän vuoden paras Peduca-tapahtuma.

Marika Tuominen

marika

Tänä vuonna olen toiminut Peducan puheenjohtajana. Kokousten valmistelemisen ja niiden vetämisen lisäksi olen siis viime kädessä vastuussa meidän toiminnasta, suunnittelen sitä yhdessä mun huippujen varapuheenjohtajien kanssa ja yritän parhaani mukaan pitää huolen, että hallituslaiset voi hyvin, homma toimii kokonaisuudessaan ja että Peduca nostetaan maailmankartalle!

Näiden kolmen vuoden aikana niin paljon, etten varmasti kaikkea vielä edes ymmärrä. Ensinnäkin olen päässyt tutustumaan timanttisiin tyyppeihin ja verkostoitumaan oman sekä muiden alojen opiskelijoiden kanssa. Lisäksi olen muun muassa päässyt näkemään ja rakentamaan aika ison järjestön toimintaa, huolehtimaan yhdistyksen hallinnosta, vaikuttamaan opiskelijoiden asioihin yliopistolla ja järkkäämään monipuolisesti tapahtumia. Olen myös oppinut organisointi- ja delegointitaitoja sekä hurjan paljon uusia juttuja itsestäni.

Tää on paha, meillä on ollut paljon aivan huikeita tapahtumia! Meidän vuosijuhlaillallisissa on kyllä aina jotain ihmeellistä taikaa, siellä on niin lämmin ja ihastuttava tunnelma. Siellä on erityisen ihanaa olla peducalainen tai joku muu onnekas peducalaisten joukossa.

Aino Mäkelä

aino

Toimin tän vuoden Peducan taloudenhoitajana aka massipälenä. Oon siis ollut vastuussa kaikesta rahaan liittyvästä ja yrittänyt huolehtia Peducan taloudesta parhaani mukaan. Mun vastuulla on ollut kaikkien maksujen kerääminen ja laskujen maksaminen – sekä tottakai oon ollut mukana kaikessa mahdollisessa missä musta on ollut hyötyä.

Hallitustyöskentely on opettanut toimimista ainejärjestössä muiden hallituslaisten kanssa, yhteistyötaitoja ja tottakai budjetointiin ja mun oman alueen hommiin liittyviä talousasioita. Oon myös oppinut ja nähnyt miten suuri merkitys ainejärjestöillä on yliopistomaailmassa ja miten ilman meitä hallituslaisia ei pärjättäisi :)

Mun mielestä Peducan paras tapahtuma oli ehdottomasti vuosijuhlaillallinen Suomenlinnassa. Hallitus ja vuosijuhlatiimi teki todella paljon töitä sen eteen, ja työ kyllä palkittiin upeimmalla illalla ikinä! Kaikki meni niin nappiin ja oli ihan huikea tapahtuma :)

Julia Korhonen

dav

Tänä vuonna olen toiminut edunvalvontavastaavana ja valvonut jäsenistömme etua yhdessä timanttisen edunvalvontatiimimme kanssa. Edunvalvojana olen päässyt tekemään paljon antoisaa yhteistyötä myös muiden ainejärjestöjen edunvalvojien kanssa.

Hallitustyöskentely on opettanut minulle paljon käytännöntaitoja esimerkiksi tapahtumien järjestämiseen liittyen. Hienoin oppimani asia on kuitenkin ollut se, että yhteisiin tavoitteisiin sitoutunut, innokas ja osaava porukka voi saada aikaan uskomattomia asioita!

Vuoden paras Peducan tapahtuma oli ehdottomasti Wappusitsit! Voitteko kuvitella parempaa tapaa startata käyttisvappuviikko kuin sitsaamalla huippujen opiskelukavereiden kanssa ilmapallojen, serpentiinin ja munkkien kera!?

Nea Raaska

nea

Toimin fuksi- ja tuutorvastaavana yleisen ja aikuiskasvatustieteen puolella.

Kompromisseja, kärsivällisyyttä ja tiimityöskentelyä. Erityisesti se on opettanut verkostoitumaan ja toimimaan erilaisten ihmisten kanssa yhteistyössä. Hallitustyöskentelyn kautta monta uutta ovea on avautunut ja oon päässyt tutustumaan mitä huikeampiin ihmisiin!

Vuosijuhlaillallinen ehdottomasti! Ilta täynnä tunteita ja tunnelmaa, ilmapiiri oli lämmin ja bileet huikeat! Vujut olivat ensimmäisiä tapahtumia missä pääsin auttamaan järjestelyissä toden teolla ja oli mahtavaa nähdä miten huikeaan lopputulokseen yhdessä päästiin.

Wilson Nuckols

wilson

Olen Peducan toinen LO-fuksituutor -vastaava sekä kansainvälisyys -vastaava.

Hallitustyö on opettanut minua ottamaan enemmän vastuuta asioista sekä olen oppinut järjestämään asioita joita ennen en olisi osannut hoitaa.

Tämän vuoden paras Peduca-tapahtuma oli kyllä ehdottomasti vuosijuhlaillallinen. Tapahtumana se oli niin hieno ja arvokas tilaisuus ettei sellaisia pääse usein kokemaan.

Elina Kytömaa

vaappu

Vastuullani on tukea puheenjohtajaamme yhdessä toisen varapuheenjohtajamme kanssa. Me puheenjohtajat kokoonnumme säännöllisesti suunnittelemaan toimintaa, jakamaan vastuita ja keksimään ratkaisuja mahdollisiin pulmiin. Tehtävääni kuuluu paljon organisoimista, mutta myös hallituksen jaksamisen ja motivaation tukemista ja toimintatapojen kehittämistä.

Hallitustyöskentely on opettanut minulle organisointi- ja ajanhallintaitoja, ongelmanratkaisua, luovuutta ja vuorovaikutustaitoja. Ennen kaikea se on opettanut mulle sen, että ihmisten kanssa toimiminen ja muiden auttaminen ja tsemppaaminen on mulle kaikken tärkeintä ja inspiroivinta työssä.

Paras tapahtuma tänäkin vuonna on ollut vuosijuhlaillallinen jatkoineen sekä ja-jatkoineen. Vuosijuhlatiimi teki hurjasti töitä tapahtuman eteen ja se myös näkyi juhlassa. Tunnelma oli mahtava ja lämmin, paitsi loistavien järjestelyjen, myös ihanien vieraidemme ansiosta. Illallisesta on tullut perinne, jota odottaa vuosi vuodelta enemmän! Myös fuksitapahtumat ovat tapahtumien aatelia, koska fuksien energiaa on mahtava seurata, siitä olen saanut voimaa omaankin syksyyni!

 

Riku Kallio

riku

Olen Riku Kallio, toisen vuoden luokanopettajaopiskelija. Olen toiminut Peducan ympäristö- ja tilavastaavana alkaneen syksyn ajan.

No ensinnäkin olen oppinut tuntemaan paljon uusia ihmisiä hallituksen kautta. Olen päässyt myös mukaan tapahtumiin ja päässyt näkemään, mitä pinnan alla oikein tapahtuu.

Paras tapahtuma oli mielestäni Peducan fuksiaiset eli Suokki-picnic. Mielestäni siellä on ollut paras tunnelma omana fuksivuotena ja rastia pitäessä. Oli tosi mukava nähdä, kun ihmiset heittäytyivät täysin mukaan. Picnicin päättävä Peduca-kaste kruunaa koko tapahtuman täydellisesti.

Emma Perilä

emma

Olen ollut mukana AKTIssa ja järjestänyt tapahtumia osana Peducan tapahtumatiimiä.

Hallituksessa oleminen on tuonut elämääni paljon. Peducan kautta olen oppinut, kuinka oppilaat voivat vaikuttaa ja kuinka yliopisto toimii. Lisäksi e-lomakkeiden tekeminen ja tapahtumien organisointi on tullut tutuksi vuoden aikana. Tärkeimpänä pidän kuitenkin sitä että stressistä ja hallinnollisesta puolesta huolimatta toimiminen Peducassa on ihan tositosi kivaa!

Ehdottomasti Peducan 42-vuotis juhlaillallinen. Muistikuvat ovat kosteat, mutta illassa oli niin paljon taikaa, että tuun muistelemaan niitä varmaan vielä keinutuolissakin.

Venla Savolainen

venla

Peducassa toimin alkuvuoden viestintätehtävien parissa ja loppuvuodesta liityin tapahtumatiimiin.

Hallitusvuosi on opettanut paljon! Viestintätouhuissa omat atk -taidot ja sosiaalisenmedian käyttötaidot paranivat huimasti! Kivaa on ollut päästä myös jyvälle siitä, mitä järjestötoiminta oikein pitää sisällään! Vuoden aikana on myös oppinut tuntemaan ison määrän uusia huippu tyyppejä!

Vuoden parhaiksi tapahtumiksi sanoisin 90-luku teemaiset ratikkabileet ja vuosijuhlat! Molemmissa oli ihan super hauskaa!

Anna Majava

annaOlen yhdenvertaisuusvastaava ja toimin yleisen ja aikuiskasvatustieteen edunvalvontatiimissä. Olen ollut myös mukana järjestämässä erinäisiä tapahtumia.

Olen oppinut tiimityöskentelyn saloja. Olen myös oppinut tuntemaan omia vahvuuksiani.

Täytyy sanoa, että kevään vuosijuhlaillallinen. Oli ihanaa olla osana järjestämässä noin suurta ja hienoa tapahtumaa ja nähdä upea lopputulos paikan päällä.

Kiia Keskikylä

kiia2

Olen mukana Peducan tapahtumatiimissä, jossa järkätään kaikenlaisia huikeita tapahtumia aina bileistä liikuntatapahtumiin.

Hallitustyöskentelystä olen saanut aivan mahtavia uusia ystäviä, sekä oppinut paljon järjestötoiminnasta. Etenkin tapahtumien järkkäämiseen liittyvät kokemukset ovat olleet todella opettavaisia! 

Ehdottomasti vuosijuhlat Suomenlinnassa!! Ihan huipputapahtuma joka onnistui 10/10! Tunnelma, ruoka, paikka ja ihmiset siellä olivat jotakin aivan mahtavaa!  Peducalla on toki ollut useita muitakin upeita tapahtumia pienemmässä mittakaavassa.

Lotta Mäkinen

lotta

Toimin yhtenä tapahtumavastaavista yhdessä Kiian, Emman ja Venlan kanssa. Lisäksi olin fuksi ja -tutorvastaavana Wilsonin sekä Nean kanssa.

Yhteistyötä sekä tapahtumien organisointia. On siistiä huomata tapahtuman onnistuneen, jota on itse ollut ideoimassa ja järjestämässä!

Peducalla on ollut niin paljon mahtavia tapahtumia air joogasta aina sporabileisiin että on mahdotonta valita yhtä parasta. Mutta mieleenpainuvimmat tapahtumat kuluneelta vuodelta on vuosijuhlat sekä vappusitsit. Kannattaa osallistua kaikkiin!

Ville Halonen

img_3206

Tänä vuonna olen ollut Peducassa varapuheenjohtajana yhdessä Elinan kanssa. Tehtäviä on tullut vuoden aikana myös muutama lisää kuten Peducalehden päätoimittaja ja viestintävastaava.

Vuosi on ollut minulle kiireinen, sillä en ole kovin hyvä sanomaan ”ei” vaan menen vauhdilla asiasta toiseen, mihin minua pyydetään mukaan. Oman ajan organisointi on kehittynyt pitkin hallituskautta, mutta parannettavaa on vielä paljon.

Komppaan ehdottomasti aikaisempia vastauksia huikeimman tapahtuman tiimoilta. Vuosijuhlaillallinen oli ehdottomasti se kaikkein paras ja ikimuistoisin. Suosittelen lämpimästi sitä tulevina vuosina myös niille, jotka eivät käy usein Peducan tapahtumissa. Ylimääräiset roposet kannattaa laittaa säästöön ja ostaa niillä illalliskortti juuri tähän juhlaan.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s